O nás
Český institut pro marketing (CIMA)® je občanským sdružením, které působí v oblasti rozvoje pracovníků v marketingu, prodeji, managementu a personalistiky. Pro tyto účely certifikuje osoby a zajišťuje, aby rozvoj pracovních sil měl také potřebnou kvalitní základnu v oblasti vzdělání. CIMA je nositelem know-how vzdělávacího systému marketingu CIMA a prodeje CIMA.
Organizačně tvoří institut nezávislé subjekty - Úsek vzdělávání CIMA a Certifikační sekce CIMA (CS CIMA). Aktivity obou úseků se setkávají při definici a tvorbě kompetencí pro různé typy certifikací, protože hodnotící standardy certifikačního procesu odrážejí zrcadlově požadavky trhu práce na kompetence pracovníků v marketingu, prodeji, managementu a personalistice. Certifikační proces CS CIMA je akreditován nezávislou akreditační společností ČIA (Český institut pro akreditaci).
CIMA je dlouhodobým členem evropského sdružení marketingových institucí - EMC (Evropská marketingová konfederace), která byla ustanovena poradním orgánem EU pro vzdělávací a certifikační oblast marketingu, prodeje a managementu.Spolupráce s dalšími zeměmi přispěla k definici funkcí, které jsou nebo budou certifikovány a současně je zajištěno mezinárodní srovnání podle modelu EQF. Dlouhodobá mezinárodní spolupráce umožňuje aktualizaci certifikačního i vzdělávacího procesu a sblížení úrovní poznatků a vědomostí.
Poslání a cíl činnosti CIMA
Dlouhodobé cíle činnosti CIMA zahrnují:
- podporu a rozvoj teorie a praxi marketingu, prodeje a managementu
- prosazování a rozšiřování znalostí, vzdělávání a praktické výchovy v těchto oborech
- poskytování profesní organizace a vzdělávací systém pro profesionální přípravu odborníků v uvedených oborech koordinací mimoškolního marketingového vzdělávání
- zajišťování odborných zkoušek k ověřování kvalifikace a znalostí osob zabývajících se marketingem, prodejem a řízením jako certifikační orgán CIMA (CO CIMA)
- vytvoření profesní základny pro styk a společné akce členů CIMA a zprostředkování informací z oboru poslání organizace
- podpora podnikatelského úsilí při zvyšování profesionální úrovně zaměstnanců a vytváření dalších výcvikových, vzdělávacích a certifikačních příležitosti pro všechny zájemce v oblasti marketingu, prodeje, managementu a rozvoji lidských sil
Cíle jsou dosahovány především:
- certifikačním procesem tj. komplexním organizováním, prováděním a hodnocením nezávislých odborných zkoušek pro oblast mimoškolního vzdělávání v oblasti marketingu, prodeje a managementu, včetně definování požadavků na zkoušky v souladu s evropským standardem, vytvořením systému hodnocení zkoušek, stanovením formy a organizace vlastní zkoušky, ,jmenováním zkušebních komisí a vydáváním dokladů o vykonané zkoušce
- organizováním a koordinací mimoškolního vzdělávání v marketingu, prodeji a managementu, včetně akreditace vzdělávacích institucí pro výuku vzdělávacích předmětů
- akreditací lektorů pro vzdělávací kurzy CIMA
- úpravou a aktualizací studijních a učebních materiálů, zabezpečováním jejich distribuce a/nebo prodeje
- organizováním vzájemné výměny zkušeností v oblasti činnosti formou seminářů, přednášek, konferencí, studijních pobytů a informační výměnou
- publikací periodik CIMA a dalších odborných publikací a knih v tištěných formách nebo na elektronických nosičích všech možných typů
- dalším rozšiřováním certifikace a vzdělávací infrastruktury do specifikovaných oblastí
- prováděním certifikace pracovníků v definovaných oborech činnosti na základě akreditace podle norem ČR a EU
- podporováním osobních kontaktů mezi členy CIMA
- udržováním styku a podporováním spolupráce s domácími a zahraničními subjekty, institucemi a osobami, které jsou činné v oblasti marketingu, prodeji a managementu
- podporou podnikání a podnikatelů
Český institut pro marketing (CIMA), o.s. je majitelem ochranných známek:
- CIMA (č.r. 201493)
- CIMA-A (č.r. 201494)
- CIMA-B (č.r. 201495)
- CIMA-C (č.r. 201496)
na knihy, studijní texty a materiály a studijní pomůcky a další činnosti, jako je organizace vzdělávání v oblasti marketingu, prodeji a managementu, ověřování odborné způsobilosti, dovedností a znalostí, a pro vydávání certifikátu.
Dále pak pro propagační a reklamní činnost, organizaci konferencí, seminářů a přednášek a vypracování odborných zpráv a rešerší z oblasti marketingu, prodeje a managementu a jako takový má výlučné právo označovat služby, které poskytuje, touto ochrannou známkou CIMA (+ modifikacemi ochranné známky CIMA jak uvedeno) a/nebo ji užívat ve spojení s těmito službami.
Orgány CIMA
Pro účely a zajištění programu a systému certifikace má CIMA zřízeny podle stanov CIMA následující orgány:
- Valná hromada
- Představenstvo
- Prezident a viceprezident
- Dozorčí rada
- Rozhodčí komise
- Rada pro Certifikaci
- Zkušební komise
Orgány institutu CIMA